Εργοδότηση

 

Είτε κάποιος είναι έφηβος, είτε είναι φοιτητής, είναι δύσκολο να μην τον απασχολεί το θέμα της μελλοντικής του εργοδότησης: Η εργασία μας θα είναι για μας, τόσο μια απόλυτα απαραίτητη πηγή εισοδήματος, όσο και μια ευκαιρία για να δραστηριοποιηθούμε στην ευρύτερη κοινωνία καλλιεργώντας τα χαρίσματά μας.

 

Στο πρόβλημα της εργοδότησης υπάρχουν συνήθως δύο άξονες προβληματισμού. Πρώτον, πώς θα ανακαλύψω τι είναι αυτό που θέλω να κάνω, και δεύτερον, πώς θα εξασφαλίσω μια θέση με κάποιο συγκεκριμένο εργοδότη.

 

Όσον αφορά το πρώτο - το να διακρίνουμε δηλαδή τι είναι αυτό που θέλουμε να κάνουμε: Βασική προϋπόθεση είναι να γνωρίσουμε καλύτερα τον ίδιο τον εαυτό μας – τα δυνατά και τα αδύνατά μας σημεία, τα ενδιαφέροντά μας και τα πράγματα που αποστρεφόμαστε. Για να γίνει αυτό χρειάζεται να παρατηρούμε καθημερινά τη συμπεριφορά μας, τις κινήσεις μας και τις αντιδράσεις μας. Έπειτα, όταν έχουμε αποκτήσει μια ιδέα του ποιοι “είμαστε”, καλό είναι να αναζητήσουμε εμπειρίες εργασίας σε διάφορους τομείς – μέσω καλοκαιρινών δουλειών ίσως, ή ακόμη μέσω εθελοντικής εργασίας – ώστε να δούμε ποιες μορφές εργασίας ταιριάζουν στην προσωπικότητά μας. Ίσως να ανακαλύψουμε μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία ότι είμαστε κοινωνικοί άνθρωποι, και ότι θα μας άρεσε μια δουλειά όπου θα εξυπηρετούμε πολλούς ανθρώπους. Ή, μπορεί να είμαστε μελετηροί, και να μας έλκυε περισσότερο μια ερευνητική θέση. Μπορεί να είμαστε άνθρωποι που μας αρέσει η λεπτομέρεια και η ακρίβεια, άρα θα προτιμούσαμε ένα πιο “τεχνικό” επάγγελμα. Ό,τι και να είμαστε, ό,τι και να θέλουμε, είναι καλό να το ξεκαθαρίσουμε όσο το δυνατόν πιο νωρίς ώστε να αρχίσουμε να προσανατολίζουμε τα βήματά μας προς τη σωστή κατεύθυνση.

 

Όσο αφορά το δεύτερο – το να εξασφαλίσουμε δηλαδή μια συγκεκριμένη θέση εργασίας: Εδώ χρειάζεται να κινηθούμε μεθοδικά και έξυπνα. Ενώ εμείς έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε ότι τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι το παν, οι περισσότεροι εργοδότες ενδιαφέρονται να προσλάβουν κάποιον που ήδη έχει μια κάποια εμπειρία ως εργαζόμενος. Και αυτό διότι φοβούνται ότι ένας που το μόνο που γνώρισε ως τώρα είναι σχολεία και μόνο σχολεία, δε θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις πρακτικού τύπου υποχρεώσεις που αναφύονται καθημερινώς στον εργασιακό χώρο. Για αυτό τον λόγο είναι καλό να μάθεις να αξιοποιείς μέρος των καλοκαιρινών σου διακοπών σε κάποια εργασία. Όταν έλθει η ώρα να γράψεις το βιογραφικό σου σημείωμα, θα μετρήσει περισσότερο από ότι φανταζόσουν.

 

Ένα άλλο χρήσιμο εργαλείο είναι οι συστατικές επιστολές. Ένας εργοδότης πάντοτε ενδιαφέρεται να ξέρει αν, εκτός από μορφωμένος, είσαι επίσης τίμιος, πρόθυμος και συνεργάσιμος. Αυτά τα ιδιώματα δε διακρίνονται ούτε από τα πτυχία, ούτε από τα πολλά άλλα που μπορείς να γράψεις στο βιογραφικό σου σημείωμα, φαίνονται όμως καθαρά μέσα από συστατικές επιστολές. Αν βρεις καθηγητές ή προηγούμενους εργοδότες από τις καλοκαιρινές ή εθελοντικές σου απασχολήσεις και τους πείσεις να σου γράψουν από μια συστατική επιστολή, θα έχεις ένα σημαντικό πλεονέκτημα όταν έλθει η ώρα να εξετασθεί η αίτησή σου.

 

Φρόντισε, τέλος, να αποκτήσεις τα “βασικά και αυτονόητα”: Γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, Αγγλικά, δίπλωμα οδήγησης. Οι περισσότεροι εργοδότες αναμένουν ότι θα τα έχεις αυτά – ιδιαίτερα τα πρώτα δύο – έτσι κινδυνεύεις να βρεθείς σε μειονεκτική θέση αν εσύ δεν τα αποκτήσεις.

 

 

ΝΕΟ: Η ιστοσελίδα www.help-net.gr λειτουργεί τώρα και Αίθουσες Συζήτησης όπου μπορείτε να συζητήσετε το θέμα της Εργοδότησης, αλλά και οποιοδήποτε άλλο θέμα εσείς θέλετε, με τους υπόλοιπους επισκέπτες της ιστοσελίδας. Aν ενδιαφέρεστε να μπείτε και εσείς στην παρέα μας, ακολουθήστε τη σύνδεση www.help-net.gr/forum , γίνετε μέλος (δωρεάν βέβαια, αυτό εννοείται), και κουβεντιάζετε ...   

 

 

 

 

   Βοήθησέ μας να βελτιωθούμε

 

  α. Πόσο χρήσιμο βρήκες αυτό το κείμενο;

 

         Καθόλου χρήσιμο    Λίγο χρήσιμο    Αρκετά χρήσιμο    Πολύ χρήσιμο

 

  β. Υπάρχει ο,τιδήποτε που θα ήθελες να προσθέσουμε σχετικά με αυτό το θέμα;